dimecres, 5 de juny del 2024

DEEP SLEEP, LEÓN DORMIDO, PONOTX

DEEP SLEEP, LEÓN DORMIDO, PONOTX (6C+/A1, 6A+ Obl).

CROQUIS:

MATERIAL:

- Joc de friends fins al C3 (del negre de totem fins al 3 de camalot).

- Tascons (opcionals, nosaltres si que en vam utilitzar).

- Un grapaet de cintes (12-15).

APROXIMACIÓ:

Aparquem al pàrquing del Ponoig. Agafar el sender que ix direcció el Ponoig i creuar el torrent. Seguir per pla tota la estona vorejant la paret, pel bosc, seguint marques de varios colors. Passarem paral·lels i molt junts a una valla (que ens queda a ma dreta). Seguim pel camí fins que trobem les restes d'una antiga casa de pedra (a la dreta de camí). Seguim uns 300m més fins que ens desviem del camí (fita xicoteta) cap a la esquerra, caminant per dintre del bosc, ja direcció la via. Hi ha alguna fita però millor seguir la intuició i anar mirant la paret. El peu de via es prou evident, just a la dreta de la Aravela. Es veu una bavaresa molt característica.

VIA: orientació Est. Ombra a partir de les 10:30h-11:00h depenent de l'època de l'any.

L1: fisura/bavaresa de molt bon escalar, una pena que la qualitat de la roca no siga la millor, ja que al estar totalment neta les assegurançes van a aquesta roca que en algun punt sembla que es puguera trencar en cas de caiguda. L'escalada és molt fàcil, així que no caurem, però s'haurà de vigilar un poc. Uns 25m, sense assegurançes fixes. Nosaltres vam montar reunió en la Aravela, ja que és més còmoda. (1 parabolt reforçable amb friend mitjà, de memòria diria que el vermell de totem però tinc algun dubte).

Vistes del primer llarg, molt guapo!

Recuperant el L1

L2: comú a la Aravela. Entradeta fineta però amb presa prou bona, preses prou evidents i moviments de fisura/bavaresa fins entrar en una espècie de canal, on la roca ja no és tant bona. Canal rara d'escalar, a vegades per fora, a vegades per dins, fàcil de protegir fins arribar a una reunió relativament còmoda, amb dos bolts. uns 30m 6b.

L3: comú amb Aravela fins a la Reunió. No té molt de misteri, seguir el diedre/canal a vegades escalant per dintre, a vegades per fora. Roca molt bona, trobarem algun pont de roca i es pot amanir al gust. No vam possar massa coses tampoc. Llarg fàcil, de transició sense pèrdua. Reunió al acabar el diedre/canal, molt còmoda d'expansius. uns 25m (IV).

(No tenim fotos del L3).

L4: el llarg de la via sense dubte. Comença per una placa on trobarem un parabolt a escasos metres de la reunió. A partir d'aci, lleugera tendència a esquerres a caçar un forat gran i bo, per encarar un diedre. Diedre que dixa posar cosetes. Seguir pel diedre fins que trobem un bolt a mitat llarg (no està abans de la reunió tal com es reflexa al croquis). Passat el bolt, un passet llarguet ens porta a una fisura d'empotres amb relativament canto, on trobem un pont de roca també. I seguir escalant fins a ixir a una espècie de repiseta. La reunió queda a la dreta d'esta (dos spits, cordino no triangulat i maillón). Uns 25m, 6b, brutal!

Inici del L4

El L4. Bestial!

L5: llarg molt curtet que millor no subestimar. El grau de la ressenya està ben posat però no li sobra res!! Diedret de bona roca, molt curtet, punyeteret a l'hora d'equipar però no és expo. Llarg d'uns 15m, 6a+.

Inici del L5

Arribada a la R6

L6: llarg que en croquis sembla el més difícil de la via, i a cap dels 3 ens ho ha semblat. Inici a buscar un pont de roca gegant a la dreta, després un bolt (molt evident), i ací nosaltres hem fet el pas per la esquerra del bolt amb uns forats prou bons i en un passet llarguet però no difícil hem arribat a la repissa. No ens ha semblat massa més que 6b, però no tenim ni idea tampoc. Després escalar per una fisura/diedre/canal, punyetereta de protegir però molt molt guapa fins arribar a la última reunió. Llarg molt molt bo també, guapíssim, d'uns 30m aprox.

Inici L6

Arribada a l'última reunió

DESCENS:

Vam realitzar 3 ràpels: l'última reunió són dos bolts, però només hi ha un maillon (i un eslabó de cadena). Nosaltres vam rapelar d'esta instal·lació (cosa no massa recomanable, millor portar algun maillon per abandonar i unir aquests bolts).

- R6-R5 (uns 30m).

- R5-R3 (uns 40-45m)

- R3-Terra (60m justos i volats). Vigileu si les cordes estan tallades o per el que siga no arriben a 60m, les cordes de 60 arriben molt justes!